Skip to main content

Csokoládétorta (Κέικ σοκολάτας)

(Ελληνικά στο τέλος του κειμένου)

Ez klasszikus csokoládétorta, melynek a tésztáját nem vágtam lapokra, hogy krémmel megtöltsem, mert magában csokis. A titka az, hogy legalább 1 órát kell álljon szobahőmérsékleten fogyasztás előtt, hogy a belsejében lévő csoki megpuhuljon és olvadjon szét a szánkban, mikor beleharapunk:) Ha egyenesen a hűtőből vesszük ki és tálaljuk, keménynek, száraznak fog tűnni a tésztája. 

Jöjjön hát akkor a recept.




Hozzávalók egy 20-22 cm-s formához:

* 20 dkg étcsokoládé
* 20 dkg puha vaj
* 1 csésze (200 ml) barna cukor
* 1 tk (1 kis zacskó) vaníliás cukor
* 2 tojás
* 1 csomag sütőpor (15-20 gr)
* 1 1/2 csésze finomliszt (280-300 gr)
*  1/4 csésze vagy 2 lk kakaópor
* 3/4 csésze tej (én kecsketej tejfölös tetejét használtam)

A tetejét bármilyen glazúrral be lehet vonni, nagyon talál rá a mogyorókrém, de én csak egy egyszerű csokibevonatot készítettem, majd az egészet díszítettem.

Csokibevonat a 22 cm átmérőjű tortához:

10 dkg étcsokoládé
1 dl habtejszín

A képről kimaradt a liszt:)


Elkészítés:

A csokoládét gőz fölött megolvasztom. Vagyis egy nagyobb fazékba vizet teszek, felteszem főni, a fazékra egy kisebbet teszek, lehetőleg úgy, hogy pontosan találjon a nagy tetejére (nem kell belelógjon az alja a vízbe). A kisebbik fazékba beletördelem a csokoládét és hagyom elolvadni, néha ránézek, nehogy elkezdjen esetleg főni.

Időközben a mixerben habosra kavarom a puha vajat a cukorral és vaníliás cukorral.


Mikor ilyen szép fehér, habos, hozzáadom a tojásokat.



Miután a tojás szépen elkeveredett, hozzáadok minden más hozzávalót. Én a lisztet és egyéb porozó hozzávalót mindig először kézzel hozzákeverem, majd utána még visszateszem egyet fordulni a mixerben. Az előbbiek elvégzése után egy jó vastag krémet kapok.



Nekem sajnos nincsen 22 cm-s normális kapcsos tortaformám, csak egy alumínium, amit valamikor valaki sütivel tele hozott ajándékba. Így kénytelen vagyok az oldalát és az alját sütőpapírral bélelni. Ha nektek van jó tapadásmentes tortaformátok, erre nincsen szükség. Ezután beleöntöm a krémet és elegyengetem, majd kissé a munkapadhoz ütögetem a formát, hogy egyenletesen szétterüljön a krém mindenhová.



Előmelegített sütőben 160 fokon 1 óra 20 percet sütöm. Mikor kész, kiveszem, hagyom picit fújja ki a gőzt magából, majd sütőpapírral borított rácsra teszem, ahol majd a tetejére a glazúrt öntöm.


A glazúr készítése egyszerű: a tejszínt felmelegítem és felolvasztom benne a csokoládét. Hagyom hűlni, hogy vastagodjon és könnyebben megálljon a tortán, majd szépen a torta tetejére öntöm és úgy kenegetem, hogy a torta szélein művészien:) lecsorogjon, és úgy dermedjen meg. Igaz a dekor miatt ezt később nem lehet látni.

Díszíteni ezerféleképpen lehet, én egyszerű díszítést választottam. Utólag megbántam, hogy fehér tejszínhabbal is díszítettem, mert csak a színes kis cukorkákkal gusztább volt:)

Vaníliás-meggyes fagyi-labdával tálaltam minden szeletet, sajnos kép akkor már nem készült, mert mindenki nekiesett:)



Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΥΛΙΚΑ για φόρμα 20-22 εκ.


* 20 dkg σοκολάτα υγείας
* 20 dkg μαλακό βούτυρο
* 1 φλιτζάνι (200 ml) μαύρη ζάχαρη
* 1 κκ (1 σακουλίτσα) ζάχαρη με βανίλια
* 2 αυγά
* 1 σακουλίτσα baking powder (15-20 gr)
* 1 1/2 φλ. αλεύρι για όλα (280-300 gr)
*  1/4 φλ. η 2 κσ κακάο
* 3/4 φλ. γάλα πλήρες

Για την κάλυψη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποια συνταγή σας βολεύει, θα βρείτε πολλές στο διαδίκτυο.  Εγώ έφτιαξα μία απλή κάλυψη με σοκολάτα πάλι.

Κάλυψη σοκολάτας για την τούρτα   20-22 cm διάμετρο:

10 dkg σοκολάτα μαύρη
1 dl κρέμα γάλακτος

Λιώνουμε την σοκολάτα σε μπέν μαρί. Εγώ χρησιμοποίησα απλά δύο από τις κατσαρόλες μου, στην μεγαλύτερη έβαλα λίγο νερό και την έβαλα στο μάτι να βράσει, και από πάνω τοποθέτησα την μικρότερη κατσαρόλα, με τα κομμάτια σοκολάτας, τα οποία σιγά σιγά λιώσανε.

Εντομεταξύ χτυπάμε στο μίξερ το μαλακό βούτυρο με την μαύρη ζάχαρη. Το χτυπάμε μέχρι να αφρατέψουν (τουλάχιστον 10 λεπτά). Βάζουμε τα αυγά, και μετά που ανακατεύτηκαν, προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά. Εγώ πάντα προσθέτω τα στέρεα υλικά μου κλείνοντας το μίξερ, και ανακατεύοντας με το χέρι, για να μη πετάει παντού το αλεύρι, baking, κλπ. Ύστερα το ανακατεύω λίγο πάλι με το μίξερ. Όταν όλα ανακατεύτηκαν, θα έχουμε μία πηχτή σοκολατένια κρέμα.

Την απλώνουμε στην φόρμα μας. Αν δεν έχουμε φόρμα αντικολλητική, θα πρέπει να τοποθετήσουμε στο πάτο και στα τοιχώματα λαδόκολλα, για να είναι εύκολο μετά να βγάλουμε την τούρτα.

(δείτε φωτογραφίες πάνω)   

Ψήνουμε το γλυκό σε προθερμασμένο φούρνο στους 160 βαθμούς για 1:15 - 1:20

Για την κάλυψη λιώνουμε την σοκολάτα μέσα στην κρέμα γάλακτος (να μην βράσει!) και περιμένουμε λίγο να κρυώσει και η κάλυψη και η τούρτα, πριν να την απλώσουμε.

Την διακοσμούμε την τούρτα μας όπως θέλουμε.

Μυστικό

Πριν την κατανάλωση η τούρτα πρέπει να βρίσκεται σε θερμοκρασία δωματίου τουλάχιστον 1 ώρα! Αλλιώς η σοκολάτα που έχει μέσα της παγώνει, και η τούρτα θα φαίνεται στεγνή!


Comments

Milene said…
Nagyon jól hangzik, hamarosan kipróbálom!

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..