Skip to main content

Cookisto, avagy kreatív amatőr szakácsok társasága

Egy igazán kreatív kezdeményezés hatására Athénban megalakult a Cookisto (és nekem most kellett onnan elköltözni:)).
Egy fiatal srác találta ki az egészet és gyorsan formát is adott neki, összeült a barátaival és megszerkesztették a Cookisto lapot. Szerintem nem is számítottak ekkora sikerre.

A Cookisto lényege a következő: feliratkozhat rá bárki, aki főzni akar másoknak. Tehát ha én szeretnék a főzésemből némi zsebpénzhez jutni, akkor minden nap főzhetek 1-2 (vagy több) adaggal többet. Ezt megjelentetem az adatlapomon, valamint az adag árát is. Bárki eljöhet és megveheti tőlem, vagy vannak olyanok, akik akár 1 km körzetbe elszállítják az ételt vagy süteményt vagy italt. A Cookisto ehhez saját dobozait adja. Egyre szervezettebbek, most már videókat is készítenek a felfutott amatőr szakácsokkal főzés közben és igazán figyelemre méltó dolgokat lehet látni és enni. Természetesen én is feliratkoztam, kukkolni:), mert Evián ez egyelőre nem működik, és ahogy a helyi mentalitást ismerem, nem is fog soha.



A lista gyorsan pörög. Fel van tüntetve az étel vagy ital neve, ára és az, hogy ki készítette és melyik városrészen. Ha rákattintasz a szakács nevére, több infót is elolvashatsz róla és természetesen minél inkább megnyeri a bizalmad, annál biztosabb, hogy vásárolni is mersz tőle.


Majd 8.000 követőjük van Facebookon és egy neves chef is közreműködik velük, tőle főzéstudományt tanulhatnak azok, akik a Cookisto által szervezett versenyeken nyernek. A jobb oldali részen videókat lehet nézni, ahol az amatőr szakácsok alkotnak.

Nekem nagyon tetszik a kezdeményezés, természetesen nem ástam bele magam, hogy megnézzem, mi van akkor ha valaki pl. gyomorrontást kap, de gondolom megvan rá a válasz a kisbetűs részben, amit az ember elfogad, mikor feliratkozik.

Ti mit szóltok hozzá? Örülnétek egy ilyen kezdeményezésnek a városotokban? 
Talán pont Ti fogjátok elkezdeni!:)

Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..