Skip to main content

Nyers brownie

Tele van vele a net :) Azért én is leírom, hogyan készítettem. Egyszerű és nagyszerű finomság, amit 10 perc alatt össze lehet állítani. Én sem hittem, hogy ilyen finom lesz:)

Hozzávalók:

* 2 1/2 bögre kimagozott datolya
* 1 bögre kakaópor
* 2 bögre dióbél
* 1/2 bögre mandula
* 1/2 tk só

A fenti mennyiségből egy 22x22 cm-s tepsibe való adag készül. Hát sztem ez akkor igaz, ha a bögre 250 ml-s. Én 200 ml-s bögrével mértem és a 22x22-s tepsibe belenyomogatva, túl vékonynak találtam, így egy kisebb, keskeny hosszúkás alufólia kalács-sütő tepsibe tettem. A hozzávalókon is változtattam, ugyanis vettem egy zacskó (250 gr) kimagozott datolyát, de ebből csak 2 bögrényi lett. Ehhez adtam minden hozzávalót, de csak 1/2 bögre kakaót. Túl száraz volt, így tettem még az egészbe kb 1/2 csészényi szárított fügét és szárított sárgabarackot. 

Leírom megint az én hozzávalóimat:

* 2 bögre kimagozott datolya
* 1/2 bögre szárított füge (4 db) és aszalt sárgabarack (4-6 db)
* 3/4 bögre kakaópor
* 2 bögre dióbél
* 1/2 bögre mandula
* csipet só

Elkomplikáltam, pedig csoda egyszerű recept, viszont szerettem volna ha az eredeti recept szerinti hozzávalók, és az én hozzávalóim is itt lennének.

A lényeg, hogy mindent aprítóban összedolgozunk. A massza száraznak tűnhet, de ha kézzel belenyúlunk, akkor jól össze kell ragadnia és akkor jó. Ezt a masszát bele kell tömködni egy tepsibe (a méretekről fentebb írtam). Azért jó alája a sütőpapír, mert utána csak kiemeljük és nem maszatolunk semmit össze. Mikor összeállítottam, megkóstoltam, de nem tűnt valami nagy érdekességnek. Azonban 3-4 óra után, mikor kivettem a hűtőből, csuda finom volt! Az sem baj, hogy ez nem egy nagy adag, mert annyira tömény, hogy senki nem eszik belőle egyszerre több szeletet. A csomagolási ötletet is az eredeti recept szerzőjétől, Zizitől vettem, köszönet neki :)







Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..