Skip to main content

Pulykahúsos pita

Most joggal mondhatjátok, mi a szösznek kellett nekem megint pitát nyújtani, rögtön ünnepek után? Merthogy valóban az ünnepek utáni héten készítettem ezt a finomságot. A válaszom erre az, hogy azért, mert semmiképpen nem akart elfogyni 2 jó nagy darab pulykacomb.

A pulykahúst mi igaziból 2 formában elkészítve szeretjük: felvágottként és levesnek. A pulykaleves általában elmaradhatatlan velejárója a téli ünnepeknek, az idén is készült 2 nagy combból, amiket utána lesütöttem, de miután kihűltek és hideg sültté változtak, nem akartak fogyni.


Így arra gondoltam, pitába pakolom, elmajszoljuk ilyenformán. Ehhez a már ide beírt csirkehúsos pitareceptemet használtam fel és a lapok készítéséhez pedig a már részletesen leírt módszeremet.

Készítés közben némileg változtak az adagok, ezért most ide lejegyzem őket megint.



Hozzávalók:

5 hagyma apróra vágva
250-300 gr hús
400 gr-s paradicsomkonzerv felmixelve
fűszerek: só, bors, szegfűbors, egy fahéjrúdacska, piros paprika, csipet menta
4-5 nagyobb cikk fokhagyma
300 gr fetasajt
4-5 tojás


Elkészítés:

Először a húst leszedem a csontokról, majd mixerben apróra vágom. Olívaolajon üvegesítem a hagymát, ráteszem a húst, alaposan átforgatom, majd a feta-n és tojásokon kívül mindent hozzáadok. Addig rotyogtatom amíg lefő a leve, igaziból ez pár perc lenne, így általában kevés vizet is adok hozzá, hogy legyen annyi idő ami alatt a fűszerek kiadják illatukat. Miután kész a fahéjrudat és szegfűborsot eltávolítom. Aki kimondottan nem szereti ezeket, ne tegyen bele, de vállalkozó kedvűeknek ajánlom, próbálják ki! Kellemesen fognak csalódni, a fahéj nem csak édességbe talál!
Ezután a tölteléket kihűtöm és utána belekeverem az enyhén felvert tojásokat és a darabokra morzsolt fetasajtot. Nagyon jól összekavarom, hogy  mindenhová egyenletesen jusson a  tojásból, másképpen a pita egyenetlenül fog itt-ott felnőni!
Elkészítem a réteslapokat és megtöltöm a töltelékkel a részletesen ITT leírt módon.
Miután kihűlt, szeletekre vágom és kiskuktám kezébe adom, lefotózom:)


Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..