Skip to main content

Tarka barka torta gabonamentes piskótából

Ezt egy szülinapos torta, amit még márciusban készítettem és nagy meglepetésemre felfedeztem, hogy nem tettem fel a blogba, ezt most pótolom. A piskótája nagyszerű, viszont a krémen lehet javítani, a krémhez nincsenek is meg a pontos hozzávalók.




Hozzávalók a piskótához:

* 10 tojás
* 4 púpozott ek mandulaőrlemény (héj nélküli mandula)
* 2 p. ek. mandulaliszt (nálam az, ami a mandulatej készítése után marad)
* 1 p. ek. kókuszliszt
* 1 ek psyllium husk (útifűmaghéj)
* 5 ek eritritol

A kakaóshoz pluszban:

* 1 tk szódabikarbonát
* 1 ek citromlé
* 2 ek víz

A mákoshoz pluszban:

* 2 ek darálatlan mák



Elkészítés:

Először felverem a tojások fehérjét csipet sóval és pár csepp citromlével. Mikor jó kemény, belekavarom egyenként a tojások sárgáját és minden más alapanyagot, kivéve a plusz hozzávalókat melyek a kakaós és mákoshoz kellennek. Tehát elkészítem a fehér lisztekből, őrleményekből az alappiskótát, majd három részre osztom. Az egyik rész így marad,a  második rész lesz a kakaós, ide beleteszem a kakaóshoz való alapanyagokat, a  harmadik lesz a mákos, ebbe beleteszem a mákot.





A három különféle piskótát egymás mellé egy 24 cm-s formába kanalazom.




180 fokos, előmelegített sütőben kb 35 perc alatt készre sütöm.



Hagyom kihűlni, majd három lapot vágok.


Elkészítem a krémet. A krémhez én kókusztejszínt vertem fel, de sajnos kicsapódott, így végül zselatinnel kikavartam és gyümölcsöket, édesítőt tettem bele, ezzel kentem meg a lapokat. De bármilyen krém talál bele, úgyhogy ez ízlésfüggő.


Összeállítás után jót tesz neki, ha pár órát áll, hogy a krém átitassa a piskótát, pont mint a lisztes piskóta esetében. A lisztes piskótáimat mindig meglocsolom cukorsziruppal is, de mivel ebbe nem használtam cukrot, ezért ezzel a módszerrel nem éltem. Habár nem árthatna neki egy nagyon lightos mézes szirup.. Mindenesetre a piskóta nagyon ízlett és nagyon látványos is volt.



Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..