Skip to main content

Életmódváltás vissza

 Nézegettem az előbb a postjaimat és megtaláltam amit kerestem. Nem emlékeztem pontosan mikor kezdtem el paleo módon étkezni, de itt van a post, igaziból 7 éve. Az első 2 évben nagyon komolyan betartottam mindent, igaziból 2015-ig, amikoris elértem a legkevesebb kilót amit lehetett az én koromban és magasságomhoz, vérmérsékletemhez képest. Amikor elkezdtem a paleot, akkor napi szinten tachykardiáim voltak és 96 kilót nyomtam, ami miatt nehezen mozogtam és nem éreztem magam jól, mert a 175 cm magasságomhoz az túl sok. Sajnos nagyon szeretek enni, ezért nálam klasszikus fogyasztókúrák nem működnek. Hallottam nagyon sokszor embereket lesújtóan nyilatkozni olyanokról, akiknek csak a hasukon az eszük.. hát én ilyen  vagyok, és aki nem ilyen, annak nehéz ezt megértenie. Nagyon szeretek enni, mindig is szerettem, fiatalkoromban is rengeteget ettem és egy grammot nem híztam, addig amíg 33 éves nem lettem. Akkor rosszul állt nagyon a  házasságom szénája és egy alapos hormonzavar történt a  testemben, kimaradt a menstruációm és meghíztam. Sikerült utána lefogyni és életem normális kerékvágásba terelni, elváltam, majd másodszor férjhez mentem és  36 évesen megszültem a fiam. Ez a terhesség ilyen késői korban megint kiakasztotta a szervezetem, Hashimotos lettem és azóta is küzdöm a kilókkal. A 2015-s év volt a legsikeresebb a kilók szempontjából, de ez nem csak a paleonak volt köszönhető. A 2009-s gazdasági válság minket úgy kapott el, ahogy senkit az ismerőseink, barátaink közül, földre csapott rendesen és csoda, hogy túlvészeltük akkor, úgy, ahogy. A férjemnek a bevétele a 30%-ra csökkent, nekem tönkrement az éppen beinduló turistairodám és közben bankkölcsöneink voltak a lakásért, elég nagy részlettel. 2015 nyarán "nem szégyen a munka" jeligére, és egy időre megfeledkezvén diplomákról és idegen nyelvekről, beálltam a közeli 4 csillagos hotel konyhájába konyhasegédként dolgozni. Ilyesmi elképzelhetetlen lett volna az én világomban, ott ahol felnőttem, az én társadalmi osztályomban és végzettségemmel.. annak idején, és ezt nem azért mondom, mert beképzelt lennék, mivel nincs is mire, csak hát így volt ez anno, tetszik, nem tetszik. Ma már minden másképpen van. Hát konyhasegédként takarítottam is, wc-t is mostam, főztem, felszolgáltam egy nyáron át. Természetesen 50 fölött és egy élet irodai munka után ebbe majd belehaltam... nagyon lefogytam..viszont sikerült ősszel visszaköltöznünk Athénba. Ez volt a cél, mivel fiam elvégezte az iskolát és főiskola ugye itt falun nincs..tehát ez meg kellett megint lépni.

A falusi életünk 10 éve..nem volt ám olyan sikeres, amilyennek az kívülről látszott. Én rengeteget dolgoztam a ház körül és a számítógépen, mert végig foglalkoztam a turizmussal is, hiszen abból csurrant, cseppent és egy időben nagyon szépen beindult az egész. De ahhoz, hogy ez a falusi lét tökéletesen beváljon, családom többi tagjai is kicsit másabbak kellett volna legyenek.. A dolgok soha nem olyanok mint ahogyan azt Móricka elképzeli, szokták anno felénk mondani.. Elég az hozzá, hogy vissza kellett térnünk Athénba. 2016 tavaszán már el is helyezkedtem egy nagy cégnél, 55 évesen újból kezdtem, és erre nagyon büszke vagyok, mert senki nem hitte, hogy el tudok helyezkedni 10 év kihagyás után. Sikerült és azóta is ott vagyok, viszont az étkezésembe lassan minden visszakúszott a gluténon kívül, most meg kb 3-4 hete az is, visszaálltam teljesen klasszikus konyhára. 

Ismét falun vagyunk, 10 év után visszatértünk. A második karantént jobbnak láttuk itt átvészelni, nagyobb, kényelmesebb a lakás, természet közelben vagyunk és úgy általában valahogy hiányzott ez nekem. Az újabb életmódváltás visszafele viszont nem a legjobb dolog..de belefáradtam abba is már, hogy folyton ezerféle kaját készítsek. Egyelőre nem látok semmi negatív hatást, igyekszem valamennyire mozogni, amennyire tudok, mert az sem könnyű ügy, aztán meglátjuk.

Ennyit dióhéjban az életmódváltásaimról és a kilóimról. Nem egy sikersztori, de mentségemre legyen mondva, nem könnyű az életem, de ebbe nem fogok belemenni. Vannak mások akiknek nehezebb, egyelőre amennyire tudjuk egészségesek vagyunk és ez a legfontosabb, a többivel meg küzdöm, úgy, ahogy mindenki.

Szóval összegezve, május végétől vagyunk megint állandó jelleggel falun, én itthonról dolgozom a cégemnek, fiam itthonról online egyetemen van és várjuk mi a szösz lesz ezzel az egész koronahelyzettel.  ..ja és kb 1 hónapja klasszikus étrenden vagyok megint, 7 év paleo után. 

..Júniusban lesz 34 éve, hogy Görögországba költöztem.. Ez idén nyáron készült Evián... )mikor kifestem magam tudok én ennél sokkal jobban is kinézni, na :) )



Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..