Skip to main content

Fyllo maradékból olajban kisütött tirokulura

Ezt tegnap követtem el, rendes tiropita készítése után, illetve közben. Örültem, hogy ilyen finomra sikerült, mert valamikor anyósom készített ilyesmit, de nem jegyeztem le hogyan és valahogy nem voltam biztos benne. Aztán meg évek óta nem tartottam lisztet sem itthon, elszoktam ezektől a dolgoktól de végül rendesen összehoztam és finomabb volt mint a rendes pita :) A lényeg, hogy a lap pontosan akkora legyen mint a tepsi, mert akkor tud rendesen megsülni és legyen vékony, olyan tortilla szerű. Az enyém nem volt papírvékonyságú, de szépen átsült és nagyon finom volt, szóval érdemes rendszeresen készíteni, főleg a gyerekek igazán értékelik. Ez most úgy lett, hogy túl nagy lapokat nyújtottam a tiropitámhoz és amiket a szélén levágtam, azokat a darabokat összegyúrtam és 2 lapot készítettem belőlük. Majd megpróbálom egyszer úgy, hogy 100 gr lisztből gyúrom, meglátom milyen és mennyi lesz. Ehhez a kis pitácskához maréknyi feta sajtot felmorzsoltunk, majd összekutyultuk egy felvert tojással és a videón látható módon rápakoltam a tepsibe fektetett lapra, arra a másik lapot. Mikor az alsó szép barna lett, egy tányér segítségével megfordítottam.
@gorog_konyha

##görögország ##görögkonyha ##fyp ##foryourpage

♬ eredeti hang - Agni

Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..