Skip to main content

Csokipelyhes kókuszlisztes cake


Újból egy paleo reggelivel jövök, ami azért paleo, mert nincsen benne gabonaliszt, finomított cukor és állati tejtermék. Már többször elkészítettem, és gyakorlatilag ez a reggelim, néha avokádós csokikrémmel, néha anélkül, kedvtől és egyebektől :) függően. Az elkészítése pont úgy történik, mint bármely más, hagyományos kevert tésztáé, csak ez hamarabb megvan. Egyrészt a hagyományos keverteknél úgy szoktam kezdeni, a kristálycukrot habosra keverem a zsiradékkal, míg ennél a cake-nél a stevia és a méz másodpercek alatt feloldóik a tojássárgában. A hagyományos cake-ket minimum 50 percig kell sütni, hogy a lisztes tojás átsüljön, ennek pedig maximum 45 perc kell, jobb sütőben lehet hogy kevesebb.
Lássuk, hogyan is készül és mire van szükségünk hozzá.


Hozzávalók egy kb. 17x7 cm-s (belső méretek) tepsihez:

* 50 gr mandulaliszt
* 50 gr kókuszliszt
* 1/2 tk szódabikarbonát 1/2 citrom levében feloldva
* 6 nagy tojás
* 110 gr xilit vagy 2 ek steviapor + 2 ek méz
* 65 gr kókuszzsír
* csipet só
* 2 ek kókusztej vagy egyéb magtej a tészta lazításához
* 1 kk vanília
* kb 2 maroknyi étcsoki pehely (minim 80% kakaótartalmú)

A mandulaliszt helyett próbáltam már őrölt mandulával is, az állaga lesz egy kicsit rugalmasabb, de ízre nem igazán láttam különbséget. Az eredeti receptben 80 gr kókuszzsír van, ezzel nekem túl zsíros lett, így levittem 65 gr-ra, de lehet próbálkozni. A kókuszliszt nagyon bedagad, sok folyadékot szív magába és általában fullasztó, ha csak ezzel sütünk, de ebben a kombinációban nagyon finom. A kókuszzsírra nemrég találtam (végre) a közeli bio-boltban, ahol a 200 gr kb. 6,5 euró, ami bűn drága a 3-4 eurós vajhoz képest, de időközben találtam a neten olcsóbbat, ami nekem pont annyiba jön ki, mintha rendes vajat használnék. Ennek a kókuszzsírnak, amit használok most, nagyon erős kókuszíze van, amit én spéci imádok. A kókusztej helyett általában vagy kókusztejszínt használok, vagy az általam készített mandulatejet. A kókusztejszín is új felfedezés, kérésemre hozták az üzletbe és ez a fajta amit veszek, árban annyi mint a rendes tejszín és állagra is pont olyan, mint a vastagabb kávétejszín. Kimondottan kávéba használom, nagyon szeretem.
Ezek után a teljesen egyszerű elkészítés.


Elkészítés:

A tojások fehérjéből csipet sóval kemény habot verek, félreteszem. A tojássárgát összekavarom a mixerben a kókuszzsírral, steviával, mézzel, vaníliával, szódával, majd kézzel belekavarom a liszteket a tojásfehérjével felváltva, vigyázva, hogy ne törjem össze a tojásfehérjét. A végén belekavarom a csokipelyhet és sütőpapírral bélelt formában, előmelegített sütőben 40-45 perc alatt, középső rácson készre sütöm.
Avokádós-csokikrémmel kedvenc reggelim.


Mandulaliszttel készült változat.

Ez őrölt mandulával készült, mandulaliszt helyett.




Comments

Anikó said…
Guszta nagyon, vittem is a receptet, bár én nem paleozom, valószínű hagyományosan fogom megsütni, de lehet, hogy a lisztet őrölt mandulával vagy dióval fogom helyettesíteni:-))))

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..