Skip to main content

Citromos muffin (Μάφινς με λεμόνι)

Nem igazán nyári sütemény, de mit csináljak, ha még mindig bőven van a citromfánk terméséből és hihetetlenül frissek, csak úgy egy nylonzacsiban a hűtőben. Azért a sárga színük mélysárga lett és a fagyasztáson kívül, töröm az agyam, hogyan használjam fel őket. Az igazi egy citromos fagyi lenne..de egyelőre ez született, mert ez hamar megy.
Ezt a receptet úgy is el lehet készíteni, hogy egyben kisütni az egészet, de akkor lehet, pár perccel tovább kell sütőben hagyni.

Ebben a kevert süteményben az a fantasztikus, hogy a citromokat egészben kell felhasználni, szőröstül bőröstül:), így sülés alatt az egész házban fantasztikus illatok terjengenek..


Hozzávalók:


250 gr olvasztott vaj vagy margarin
300 gr kristálycukor
4 tojás
2 közepes, tökéletes formára és kinézetre, bio citrom
300 gr "puha" liszt
2 kiskanál sütőpor

A porcukor-glasszéhoz:
4 púpos kanál porcukorhoz lassacskán annyi citromlécseppet adni, hogy vastag krémmé alakuljon kavarás közben. A citromíz kiemeléséhez ajánlatos nagyon pici sót adni hozzá (5 szem vastag só).


Elkészítés:
A citromokat alaposan megmostam, majd több nagyobb darabba vágtam. Ezután a  cukorral együtt alaposan összemixeltem őket. Miközben a mixer dolgozott, egyenként hozzáadtam a  tojásokat és az olvasztott vajat. Miután alaposan összekeveredtek, leállítottam a mixert és a keveréket átettem egy másik mély tálba. Hozzáadtam a sütőporos lisztet és jól összekevertem mindent egy fakanállal. Ennyi volt az előkészítés.


Nekem összesen 14 muffinom lett. A muffinformába mindig teszek muffin-papírt, mert hanem elég nehéz kimosni. Kb. 45 percet sütöttem, addig, amíg a muffin közepébe szúrt kötőtűre:) nem ragadt semmi.
Kihűlés után leöntöttem őket a citrom-glasszéval.
A muffinok tetejét friss citromreszelékkel szórtam meg.




A receptet a tastefull.gr-n találtam.

Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..