Skip to main content

Töltött padlizsán

Ma nagyot akartam alkotni és rémesen finom is lett, annak ellenére, hogy a kép nem lett túl jó ami róla készült. Ebből indultam ki:

Ez sajnos nem az én fotóm, hanem a Mamalakis nevű kedvenc szakácsom lapjáról való, INNEN

Az én képem ennél sokkal szánalmasabb, de a kaja, az isteni volt!:)


Leírom a receptet:

Hozzávalók:
6 közepes vinetta (padlizsán)
kb. 750 gr marhahús, 6 darabba vágva
pár cikk fokhagyma
3 közepes hagyma apróra vágva
250-300 gr friss vagy konzerv paradicsomlé
2 kiskanál cukor
kb. 1 kanál ecet
1 borospohár bor
só, bors
apróra vágott petrezselyem
borospohárnyi olívaolaj
kukoricaolaj a sütéshez (én csak olívát használok)

Elkészítés:


1. Szépen meghámozzuk a padlizsánokat, úgy hogy csíkosak legyenek, majd belehelyezzük őket jó sós hideg vízbe, úgy hogy a víz ellepje őket. Én kistányért helyeztem rájuk és arra a főzéshez használt márványdarabomat, hogy ne emelkedjenek fel a víz felszínére. Itt kell egy órát állniuk, de van idejük, mert el kell készíteni a husit.

2. A húsdarabokba egyenként kis darab fokhagymát szúrúnk, majd felvágjuk a hagymát apróra. A felvágott hagyma felét megfuttatjuk olajon, ráhelyezzük a húsdarabokat és gyors tüzön megpirongatjuk:) őket. Ezután sózzuk, borsozzuk, nyakon öntjük a borral, lefedjük és legalább fél órát főzzük. Sztem én 1 és fél órát főztem őket, kipótolva néha a levet alattuk.

3. Mikor majdnem puha a hús, gyorsan kiszedjük a padlizsánokat a vízből, levágjuk a tetejüket és karalábé kaparóval kiszedjük a belsejüket. Belepakoljuk a husidarabokat és a tetejüket bevarrjuk vagy átszúrjuk fogpiszkálóval, akinek türelme van csavarja át őket egyenként fehér cérnával (nekem nem volt). A lényeg, hogy bennük maradjanak a húsdarabok.

4. Olívaolajon átsütjük a megpakolt padlizsánokat, egyenesen belehelyezzük egy közepesen magas fazékba vagy magas lábosba. A hagyma másik felét megfuttatjuk olajon, felöntjük a paradicsomlével, melybe beletesszük a cukrot, ecetet, majd ezzel és a hús levével nyakon öntjük a szépen egymás mellé pakolt padlizsánokat. Visszahelyezzük a tűzre és addig főzzük, amíg a padlizsánok teljesen puhák és a leve az ételnek is mártássá sűrűsödik.

Az eredmény kárpótol a pepecsmunkáért!
A gyereknek kiszedtem a husikat és rízset főztem melléje, a szózból bőven jutott ide is.

Jó étvágyat hozzá!


Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..