Skip to main content

Panacotta-s majális

Nem fognak ezek a válság-szörnyetegek kifogni rajtunk. Elveszik minden pénzünk és beszorítanak a házainkba? Majd sütögetünk otthon! Nincs elég pénz egy becsületes asztal megszervezéséhez? Dehogy nincs, a heti pénzből rittyentünk egy olyat, aminek a maradékain egy hétig elleszünk!:) Fő az optimizmus!
Ennek a jegyében telt a mai nap, nagyon vidáman. Piknikezni nem mentünk, minek, az udvarunknál nincs jobb piknikhely. A séta ránk fért volna, de azt majd más nap megtesszük, meg különben is, most kullancsveszély van. Kifogás mindig van egy jó otthoni kajaparti megtartásához:)

A szokásos csapat gyűltünk össze és a majdnem szokásos dolgokat készítettük. A húst együtt dobtuk össze, én készítettem 1,5 kg darált húsból hamburgereket, amit a kertből szedett friss mentával és kakukkfűvel, a tegnap lemorzsolt oreganoval ízesítettem. Két szép hosszú kolbász és nemtudomhány de jó sok flekken került a szénre. 



A felhozatal: 
6 felnőtt és 1 keveset evő fiatal

hamburger
flekken
kolbász
majonézes krumplisaláta
ecetes krumplisaláta
tzaziki
töltikék szőlőlevélből
paradicsom-uborka saláta
kesernyés gyermekláncfű saláta
gardubakja (belsőségfalatkák)
édességnek Panacotta és kisebb pálcikás fagyik késő délutánra a kávé mellé


Majonézes és ecetes krumplisaláta
Jó ideje kísérletezgetem az otthoni ecetes salátalével, de rajtam kívül eddig más nemigen szerette. De ma sikere volt, jó is lett. Tegnap még belenéztem a neten a receptekbe is, lássam, ki milyen arányban tesz bele dolgokat, de csak amolyan mankónak jók ezek a receptek, mert az itteni hozzávalókból nekem kell úgyis kitalálni végül a dolgokat. A krumplisalátához kb. 8-10 egyforma, kb. 2 tojás nagyságú krumplit, 3 hagymát használtam fel. A krumplikat sós vízben megfőztem, mikor langyosra hűltek lehámoztam, majd karikáztam és rétegeltem a szeletekre vágott hagymával egy üvegtálban. Nyakon öntöttem salátalével, ami pont befedte.
Salátalé
6 ml víz
4 csapott ek cukor
3 kk só
11-12 ek 6%-s borecet
Reggelig a hűtőben tároltam, majd ma reggel a felét kivettem és majonézes krumplisalátát készítettem belőle.
1 tojás+250 ml étolaj+1/2 citrom levéből a botmixeremmel majonézt készítettem, amibe 1 kk mustárt és 2 ek 10%-s joghurtot (tejföl jellegű) kevertem. Ezzel alaposan összekevertem a lecsöpögtetett krumplisalátát, illetve annak a felét. Így lett egy ecetes és egy majonézes krumplisalátám.

A töltikék receptje ITT található.

Panacotta



Az édesség egy rendkívül finom Panacotta volt (pana cotta=főtt krém olaszul). Ez egy olasz édesség, de már rég befolyt a görög konyhába is. Azért választottam ezt, mert egyrészt nagyon könnyű elkészíteni, másrészt hideg, hűsítő és nagyon talál az ilyen sütögetős ételekkel.
krémhez:
800 ml 35%-s tejszín
200 ml tej
6 zselatinlap (össz 10 gr)
csipet citromhéjreszelék
50-100 gr cukor ízlés szt (én kb. 75-t tettem)
mokkáskanál vaníliapor



A zselatinlapokat kb. 5 percre hideg vízbe tesszük, de közben megkavarjuk a kezünkkel, hogy ne ragadjanak egymáshoz. Időközben a tejet a tejszínnel főni tesszük. Mikor már nagyon forró, majdnem fő, levesszük a tűzről és hozzáadjuk a kezünkben kinyomkodott, megpuhult zselatinlapokat. 8 pezsgős vagy borospohárba töltjük, hagyjuk kihűlni, majd lefóliázva másnapig hűtőbe tesszük.

A panacottát eperrel szolgáltam fel. A 8 pohárhoz elég volt 1/2 kg eper. A 1/2 epret mostam, levágtam a tetejükről a szárat. Fele mennyiséget négybe vágtam. A másik fele mennyiséget betettem a kis mixerembe, hozzáadtam kb. 3 ek barnacukrot, 1 kk mézet és krémesre mixeltem. Az eperkrémet összevegyítettem a darabos eperrel és tálalás előtt bőven tettem ebből a panacotta tetejére. Nagyon finom!!!

És végül, mivel itt ez a szokás, "megfogtuk a májust is" vagyis szedtünk virágot ha nem is az erdőből, de kertből. Ezekkel a virágokkal kívánok mindenkinek szép májust!






Comments

mellissina2 said…
Nagyon tetszik a bevezető,nagyon jó a menü,és a csúcs a Pannacotta, imádom ,szerintem biztos jól éreztem volna magam.Annyi finomság az asztalon!
Vicuska said…
Igazi görög asztal, tele finomsággal!!!

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..