Skip to main content

Padlizsán imam bajldi


Ezt az ételt már rengetegszer leírtam a blogban. A legelső recepten ITT nem az én képem van, de a leírás jó és a kép is guszta :) Érdekesség a képeken, hogy a szára a padlizsánnak rajta van hagyva. A második recept ITT nagyon részletes leírás, fázisképekkel, igazi segítség lehet azoknak, akik még nem készítettek. Ez anyósom receptje és így szereti a család is. A harmadik receptben ITT fetát teszek a tetejére, egyáltalán nem klasszikus megoldás, nem is készítettem csak egyszer. A negyedik recept ITT újból jó kis fázisfotókat tartalmaz és a hagyományos imam receptje. Az ötödik recept is a hagyományos fajta, édesburgonyával kiegészítve.

Na de meddig lehet ezt az ételt ragozni még? :)

Hát az eddig leírt összes változatban a közös az volt, hogy a padlizsánokat olajban ki kellett sütni mielőtt a sütőbe tettük volna. A mai változat diétásabb és olcsóbb (és nem mellékesen gyorsabban elkészíthető): kevesebb olaj szükségeltetik hozzá, mert a padlizsánokat nem sütöttem ki olajban.
Leírom a hozzávalókat is megint, de ezen mindenki változtathat ízlése szerint természetesen.




Hozzávalók 2 személyre

4 közepes, inkább kisebb padlizsán
3 közepes vöröshagyma
2 cikk fokhagyma
maréknyi petrezselyem
fél maréknyi zöldmenta
4-5 túlérett paradicsom

Elkészítés:

Ez alkalommal nem sütöttem előre olajban ki a padlizsánokat. Csíkokban levágtam róluk a héjukat - utólag megbántam, hogy nem vágtam le teljesen a héjat róluk, mert keserű volt, így a villával a húsát leszedtük róla. Egy hosszú és mély csíkot vágtam mindegyik padlizsánba, majd minimum egy fél órára sós hideg vízbe tettem őket. Néha bele belelöktem mindegyiket, hogy mindenhol érje a sós víz. Utána a tenyerem között jól kinyomkodtam a padlizsánokat, ekkor már az áztatás miatt szépen megnyíltak a vágásnál. A vágásba beletöltöttem a többi hozzávalóból olívaolaj segítségével készített amolyan lecsóalapot. A maradékot rápakoltam a padlizsánokra. A tepsiben lévő szabad helyeket kitöltöttem kockára vágott krumplival, amiket előtte citromlében, olívaolajban összekevertem, sóztam, borsoztam. Az egészre még öntöttem alaposan olívaolajat. A sütőpapírban egy darab hús is sült a padlizsánt nem fogyasztó családtagnak :) 200 fokos sütőben készre sütöttem.
Hogy milyen volt? Finom, de azért a hagyományos, előresütött változat finomabb :) (és jóval nehezebben emészthető). Szóval aki nem bírja a nehéz ételeket, annak ez a változat a megfelelő.



Comments

Popular posts from this blog

Fügelekvár (Μαρμελάδα σύκο)

No itt az első aktuális beírás. Az utóbbi időben gyűjtögető életmódot folytatok:) Begyűjtök és elteszek:) Sajnos fügefa nincs a kertben és az udvaron. Férjem-uram semmiképpen nem akart, mert hogy olyan erősek a gyökerei, hogy később csak gondot okoznának a kertben vagy akár a ház alapjainál. Ugyanilyen okból nincsen eperfánk. Mindkettő miatt mindig szomorú vagyok, mikor eszembe jut, mert ez a két legnagyobb természetes árnyékot nyújtó nemesített fa Görögországban és annyira szerettem volna velük beárnyékolni a kertet. De végülis ami fa-dolog, azt ráhagyom, így fügefa nincs. Van viszont a környéken dögivel, úton útfélen. Nem mindegyiken van jó vagy bő gyümölcstermés, de sokszor kisebb nyeszlett fákon meglepően sok és jó minőségű füge terem. 

Bujurdi (Μπουγιουρντί)

Apu és a babgulyás A mai babgulyás mellé, amit mindig szigorúan görögösen készítek, ami elsősorban azt jelenti, húsmentesen, készítettem kiegészítésképpen egy bujurdit . A bujurdi többféle lehet, a legismertebb  a paprika és feta sütőben. Leírom azt a változatot, amit mi nagyon szeretünk és bármilyen hamar összecsapott ebéd méltó kiegészítése (már ha éppen akadnak otthon hozzávaló alapanyagok).

Kecskesült

Görögország legtöbb vidékén ünnepi asztal része általában a kecskesült, időszaktól függetlenül. Lehet az karácsonyi vagy Húsvéti (főleg) asztal, vagy bármilyen öröm megünneplésére rendezett vendéglátás, a kecskesült mindig megállja a helyét az ünnepi asztalon, de a hétköznapokban is. Nem csoda, hisz rengeteg a kecske a sziklás, kopár hegyeken, főleg a szigeteken. Ezek a kecskék, melyek szabadon vannak tenyésztve, valami elképesztő tehetséggel másznak fel a  legmagasabb hegyek, legmeredekebb sziklafaira is. Húsuk talán a legegészségesebb, hisz növényekkel táplálkoznak, különlegesen szereik az olívafa leveleit. Már leírtam a kecskesült készítését ( kecskesült 1 , kecskesült 2 , kecskesült 3 ) így most csak a képeket mutatom meg. Én nagyon szeretem, ünnepekkor előszeretettel készítem, nagyon "hálás" étel, nem lehet csalódni benne, ráadásul  csak bedobom a sütőbe és ottfelejtem..